Ficha 002 Locomotora Zugastieta
LOCOMOTORA DE VAPOR ZUGASTIETA
ORIGEN: FERROCARRIL DE AMOREBIETA A GUERNICA
CONSTRUCTOR: SHARP STEWART, GLASGOW
AÑO DE CONSTRUCCIÓN: 1888
La locomotora de vapor Zugastieta fue construida por
Sharp Stewart en 1888 con destino al Ferrocarril de Amorebieta a Gernika, donde
era conocida como “Isabelita koipesta” debido al elevado consumo de aceite de
sus bielas interiores. Esta máquina trabajó en las obras de prolongación de la
vía a Bermeo, que tuvieron lugar entre 1945 y 1955, cinco años más tarde, en
1960, fue sustituida por locomotoras y automotores de tracción diésel. El Museo
Vasco del Ferrocarril la preservó en 1993 y su restauración operativa se llevó
a cabo en 1995
ZUGASTIETA LURRUNEZKO
TREN-MAKINA
JATORRIA:
FERROCARRIL DE AMOREBIETA A GUERNICA
ERAIKITZAILEA:
SHARP STEWART, GLASGOW
EGINDAKO URTEA:
1888

ZUGASTIETA STEAM LOCOMOTIVE
ORIGIN: FERROCARRIL DE AMOREBIETA A GUERNICA
BUILDER: SHARP
STEWART, GLASGOW
YEAR: 1888
The steam engine, Zugastieta, was built by Sharp Stewart in 1888 for the
Amorebieta to Guernica Railway Line, where it was known as "Isabelita
koipesta." This machine worked on the extension of the line to Bermeo
between 1945 and 1955. Five years later, in 1960, it was replaced by diesel
engines and railcars. The Basque Railway Museum acquired it in 1993 and
restoration work began in 1995.
LOCOMOTIVE VAPEUR ZUGASTIETA
ORIGINE: FERROCARRIL DE AMOREBIETA A GUERNICA
CONSTRUCTEUR: SHARP
STEWART, GLASGOW
ANEÉ:1888

Thanks for sharing Such a valuable information.Im very thankful to You That You Had Given Me This opportunity to write on This blog.please visit our website I Assure You That it will be very useful for @ Packers And Movers Gurgaon
ResponderEliminar